مادر مشهدی چهارقلو به دنیا آورد + فیلم خروج قطار باری از ریل در ازنا لرستان (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) تاکید شهید رییسی بر مردمی کردن حفاظت از محیط زیست دستگیری ۲ شکارچی قوچ‌های وحشی در نیشابور| جریمه شکار هر قوچ ۸۰ میلیون تومان تعیین شده است سقوط خودرو در نیشابور ۲ مصدوم برجای گذاشت+تصویر (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) دستگیری قاتل مسلح و اعترافات این فرد جانی(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) مرگ‌های تلخ در پشت صحنه فیلم‌ها و سریالها | بازخوانی حوادث مرگبار سینمایی بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای کاهش وزن و قند خون | خواص سرکه سیب را بشناسید با مهمترین عوامل گرمازدگی آشنا شوید | چه چیزی باعث گرمازدگی می‌شود؟ فعالیت بدنی کم در اوقات فراغت و کاهش خطر سکته مغزی واقعا مجبوریم روزانه ۸ لیوان آب بنوشیم؟ چگونه در سوگ به کودکان کمک کنیم؟ ترکیب طب ایرانی و نوین برای ترک سیگار تولد سومین گورخر پارک ملی کویر سمنان گیر کردن پاترول روی ریل، قطار تهران - یزد را متوقف کرد + فیلم دبیر ستاد ملی جمعیت: به دنبال افزایش حق فرزند و همسر برای کارکنان دولت هستیم صفر تا صد قوانین مربوط به «موتورسیکلت‌های پاکشتی» قیمت پیش‌فروش سؤالات امتحان نهایی با ارز دیجیتال اعلام شد! حریق منزل مسکونی در الهیه اطفا شد+تصویر جزییات ریزش ساختمان در گناباد| آواربرداری غیراصولی ۲ کشته بر جای گذاشت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آمار مبتلایان به آنفلوانزا در مشهد رو به کاهش است | عبور از موج اول آنفلوانزا

  • کد خبر: ۱۳۶۷۶۰
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
آمار مبتلایان به آنفلوانزا در مشهد رو به کاهش است | عبور از موج اول آنفلوانزا
مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در دانشگاه‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به‌دلیل علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند که اکنون از موج اول عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به آنفلوانزا رو به کاهش است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ناصر امینی، مدیر پیشگیری از بیمار‌ی‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرا درباره آمار مبتلایان به آنفلوانزا گفت: سالمندان بالای ۶۰ سال اولین گروهی هستند که تعداد زیاد بستری‌شدگان آنفلوانزا را داشتند و پس از این گروه، کودکان در رده سنی ۵ تا ۱۴ سال بیشترین آمار بستری‌شدگان در مراکز درمانی بوده‌اند.

او می‌گوید: در فصل پاییز و زمستان اوج آنفلوانزا را داریم. آنفلوانزا بیماری ویروسی و حادی است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند و با علائمی شبیه سرماخوردگی نظیر تب و آبریزش بینی، سرفه، گلودرد، درد‌های عضلانی و در کودکان با علائم گوارشی نظیر دل درد اسهال و استفراغ همراه است.

مدیر پیشگیری از بیمار‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تفاوت سرماخوردگی با آنفلوانزا در شروع ناگهانی علائم است، ولی در سرماخوردگی فرد از دو روز قبل احساس ضعف و بیحالی دارد. گروه‌های خطر در آنفلوانزا، کودکان، زنان باردار و سالمندان بالای ۶۵ سال هستند.

امینی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ بیمار در دانشگاه‌های تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به‌دلیل علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند که اکنون از موج اول عبور کرده‌ایم و آمار مبتلایان به آنفلوانزا رو به کاهش است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->